之前的淫照風波男主角陳冠希
終於在今天搭機並在下午三點召開記者會了
在全程的英文口述中,陳冠希終於親口承認了這些照片的真實性
也向所有受害的女藝人跟香港全民道歉
並說他要退出香港演藝圈,什麼時候會復出不一定(你還要復出啊?)

參考連結:淫照事件陳冠希現身 道歉不停 並暫時退出演藝圈

令人玩味的是TVBS的口譯李健光先生
他的同步口譯非常投入,比陳冠希本人還要激動
沒有看過的人一定要看看,很經典!



陳冠希這次的記者會留了蠻多的退路的
像是他說他要退出香港演藝圈
這個意思是不是說他要進入別國的演藝圈呢?
我個人建議可以到日本AV界發展,搞不好可以一砲而紅呢

冠希這次記者會也承認了這些照片是他所有
所以有肖像權,網路上不可以散播
我想這樣也好,因為那些女藝人都承認了,事到如今就算否認也沒用了
可是在記者會後他竟然打算要控告散佈淫照消息的所有媒體
因為他說這是他的版權
難道他不知道在台灣,色情照片是不受著作權保護的嗎?
他這樣反咬媒體一口,我看那些媒體又不會放過他了吧

無論如何,陳冠希事件隨著陳冠希出面道歉,也算是告一段落了
對我而言現在最大的事件,應該就是新店高中陳漢寧抄襲九把刀小說還得獎了
這個事件晚點我再寫吧!

----
最後附上TVBS的口譯文字稿

  今天,我回到香港來面對大家,為我自己所做的事情負責,我從來不會逃脫任何我應該負的責任,過去幾天,我和我母親在一起、跟我的家人在一起、跟我的親人在一起,他們都給予我支持,也非常關心我,我自己也看過很多在網路上流竄的照片,這些都是我私密的照片,我不會給別人看,我從來沒有打算要給別人看,這些照片,是從我的手中被偷走的,是違法的事件,不論是誰取得這些私密的照片,他們已經把它傳送到網路上,而且惡意地散播,整個社會都已經受到影響了。
  無論我之前的所作所為是如何,我非常的非常的哀痛,我要對大家道歉,我要對大家所付出的代價道歉,我對不起你們,我要對於照片中的女性朋友,還有她們的家人道歉,因為對她們造成這麼大的傷害,我非常的感到抱歉。
  我對我的父母道歉,我對我的父母造成了非常大的傷害,他們非常傷心,可是最重要的是,我要對香港全民道歉,我對不起你們,我最誠摯地道歉,我對不起大家,我知道香港的年輕人崇拜偶像,所以在這事件,我根本不能算是一個偶像,我非常的失敗,可是這件事,我希望大家記起來,作為一個教訓,尤其是對我們社會當中的年輕人,記取這個教訓,這是一個非常大的教訓,這是一個非常不好的典範,你們絕對不能做我做過的事情。
  在我離開香港的期間,我做了一個重大的決定,我到目前為止所有的承諾,我都會把它完成,在我的演藝事業上,之後呢,我表示鄭重地要退出香港的演藝圈,但是之前的合約所約定的事情,我都會先做到,如此一來,給我一個機會來療我的傷,我會花時間來對社會做出貢獻,我會做義工,我會做整個社會的義工,我會離開香港的演藝圈,何時會回來?我不知道,沒有一個時間性。
  我也會協助警方辦案,事實上事件發生的第一天,當下我就開始協助警方了,我也會持續協助警方,來調查這個事件,希望整個事件盡快落幕,我希望大家跟我有一樣的想法,我想藉此機會來感謝警方的協助,他們非常努力來辦這個案子,謝謝你們,我相信各位所關心的,還有我所關心的,就是停止傷痛、停止傷害,不要讓這個事件擴大,不要讓整個事件失控,我們要保護無辜的人,要保護香港年輕的這一代,不要受到這個事件的汙染,所以我就告訴我的律師,要儘可能地保護無辜的受害者。
  最後,我要謝謝你們來到這個記者會,聽我想要講的話,來關心我,我還是要再次道歉,對照片當中的女性朋友道歉,我的家人、她們的家人、香港的全民、社會大眾,我向你們道歉,我非常哀痛,我對不起大家,讓大家經歷這個哀痛;我謝謝你們,給我機會來說出我心中的話,我希望能夠獲取大家的原諒,所以歷經了這件事情之後,我真的非常對不起大家,我希望你們可以接受我的道歉,給我一個機會好嗎?謝謝你們,謝謝。

----
又發現了冠希的英文聲明全文,一併轉貼過來供對照
看過原文後才知道口譯有多麼強大

Today I have come back to Hong Kong to stand before you and account for myself. I have never escaped from my responsibility. During the past few weeks, I have been with my mother and my family and my loved ones to show support and care and at the same time to have them support and care for me.

I admit that most of the photos being circulated on the Internet were taken by me. But these photos are very private and have not been shown to people and are never intended to be shown to anyone. These photos were stolen from me illegally and distributed without my consent.

There is no doubt whoever obtained these photos have them uploaded on the Internet with malicious and deliberate intent. This matter has deteriorated to the extent that society as a whole has been affected by this. In this regard, I am deeply saddened. I would like now to apologize to all the people for all the suffering that has been caused and the problems that have arisen from this. I would like to apologize to all the ladies and to all their families for any harm or hurt that they have been feeling. I am sorry. I would like to also apologize to my mother and my father for the pain and suffering I have caused them during the past few weeks. Most importantly, I would like to say sorry to all the people of Hong Kong. I give my apology sincerely to you all, unreservedly and with my heart.

I know young people in Hong Kong look up to many figures in our society. And in this regard, I have failed. I failed as a role model. However, I wish this matter will teach everyone a lesson. To all the young people in our community, let this be a lesson for you all. This is not an example to be set for you.

During my time away, I have made an important decision. I will whole-heartedly fulfill all commitments that I have to date. But after that, I decided to step away from the Hong Kong entertainment industry. I have decided to do this to give myself an opportunity to heal myself and to search my soul. I will dedicate my time to charity and community work within the next few months. I will be away from Hong Kong entertainment industry indefinitely. There is no time frame.

I have been assisting the police since the first day the photos were published and I will continue to assist them. After this press con., I have obligation to help them with their investigation and hope that this case can end soon as everyone I think has the same wish.

I would like to use this opportunity to thank the police for their hard work on this case. Thank you. I believe everyone's priority now (and) my priority now is to stop the suffering and pain, for not letting this...we do not want to let this situation become more out of control. We need to protect all the innocents and all the young from matters like this. In this regard, I have instructed my lawyers to do everything possible within the law to protect all the innocents, victims of this case. I believe that a press statement is being issued as we speak on what my lawyers have advised me to do.

Lastly, I would like to thank everyone for coming here today and listening to what I have to say. I would like to also apologize once again to all the ladies and their families, my family and to everyone in Hong Kong and everyone in our society. I am deeply saddened by this. And I apologize to everyone (who) has to go through this. I would like to also thank you for giving me this opportunity to say what I have wanted to say all along in my heart.

I hope, after today, I can have your forgiveness. With regard to this case, with everything, everything that has happened, I am deeply sorry. I hope you all accept my apology and give me a chance.

arrow
arrow
    全站熱搜

    蕭雲 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()